Главная События Муніципалітет Києва та галузь зовнішньої реклами порозумілися з приводу базових принципів реформування галузі
27 Апреля 2016

Муніципалітет Києва та галузь зовнішньої реклами порозумілися з приводу базових принципів реформування галузі

Источник: АЗРУ

26 квітня у коворкінгу Smartville відбулася відкрита зустріч Асоціації операторів зовнішньої реклами України (АЗРУ), в якій прийняли участь представники більше 20 компаній-операторів зовнішньої реклами Києва, серед яких: BigBoard Ukraine, «Прайм груп», «Октагон Аутдор», «РТМ-Україна», «Перехід Аутдор», «Луверс», «Довіра Аутдор», «СВ-Аутдор», «Свiт Аутдор Медіа», «Арт Радіо», «Альхор Аутдор», «Рексвіт», «М2 Украïна», «Iндивiдуал», «НА КО», «Метеор», «РиМ», «Реклен», OSA, Adv.vg та iншi, представники КП «Київавтошляхміст», міжнародні експерти та радники Київського міського голови з питань благоустрою міського середовища. Тема зустрічі: «Модернізація зовнішньої реклами у Києві: поточний стан та перспективи».

Голова АЗРУ Оксана Поліщук виступила з доповіддю про позитивні зрушення в діалозі з муніципалітетом Києва, які відбулися з початку 2016 року. Та окреслила наступні завдання, які стоять перед Асоціацією.

«Найголовніша галузева подія в 2016 році — це відновлення діалогу муніципалітету Києва та галузі. Після складнощів 2015 року в цьому році відбулися суттєві позитивні зрушення: муніципалітет Києва визначив відповідального представника, який відновив конструктивний діалог. І я з радістю хочу відзначити високий рівень фаховості у підходах до діалогу з галуззю, який сьогодні демонструє муніципалітет. Ми досягли порозуміння по базових принципах реформування галузі та перейшли до розробки пілотних проектів — вулиць, на яких скорочення та систематизація зовнішньої реклами відбудеться в першу чергу. Завдяки цьому є можливість зробити так, щоб кияни побачили позитивні зміни у візуальному просторі міста вже в цьому році», — підкреслила пані Поліщук.

Базові принципи реформування зовнішньої реклами в Києві, по яким вже досягнуто спільне бачення галузі та муніципалітету, сформульовані таким чином:

• Скорочення реклами має ґрунтуватися на принципах прозорості та публічності, щоб уникнути появи преференцій для будь-якого існуючого чи нового оператора.
• Скорочення має бути проведено за принципом пропорційності від існуючих легальних конструкцій (враховуючи ті, які подані на продовження дозволу).
• Систематизація буде проводитись на основі розробки по-вуличних «Схем розміщення».

Присутнім було продемонстровано відео-візуалізацію застосування цих принципів реформування на прикладі вул. Мечникова та Кловського узвозу.

Також пані Поліщук розповіла про актуальні питання, над якими зараз працює Асоціація. В першу чергу, це усунення розбіжностей у баченні механіки реалізації базових принципів реформування. Галузь наполягає на збереженні принципів пропорційного скорочення для всіх легальних конструкцій всіх операторів. Та бачить головним механізмом само-реформування галузі. Муніципалітет наполягає на проведенні конкурсів після завершення «перехідного періоду».

Аргументуючи позицію галузі, пані Поліщук навела негативний приклад впровадження конкурсів в Москві, де адміністративне впровадження конкурсів призвело до катастрофічного скорочення надходжень до бюджету міста та банкрутства низки компаній-операторів.

Проте більш вагомим за негативний досвід росіян Асоціація бачить такий аргумент на користь механіки запропонованої галуззю, як позитивний приклад Києва, який власне створюється зараз. Це приклад само-реформування галузі у форматі діалогу суспільство—муніципалітет—бізнес.

Саме тому Асоціація та її члени — провідні оператори ринку — зараз зосереджують зусилля на щонайшвидшій реалізації проекту само-реформування галузі на практиці.

Асоціація формулює необхідність таких нагальних наступних дій:

• Консолідація всіх добросовісних операторів зовнішньої реклами Києва — підписання з муніципалітетом меморандуму, який відповідально зафіксує базові принципи реформування.
• Активна участь всіх зацікавлених операторів у розробці та найскорішому впровадженні «Схем розміщення».
• Інформаційна кампанія з роз’яснення суті реформування зовнішнього вигляду Києву та тих позитивних результатів, які вона дасть мешканцям міста.

Після офіційної частини зустрічі колеги мали неформальне спілкування, в якому також прийняли участь міжнародні експерти — радники муніципалітету.

«Разом будемо шукати шлях, в якому з’єднається те, що добре для міста і те, що добре для бізнесу. Найважливіше, щоб процеси реформування були прозорими і чесними. Немає різниці, це великий бізнес чи малий оператор, всі повинні отримати можливості для участі в реформах. Але оператори не будуть вкладати гроші в реформи, якщо не буде нормальних умов для повернення інвестицій, — каже радник міського голови Роберт Кьоніг. — Сьогодні місто хоче, щоб реклама була красивою і сучасною. Оператору важливо розуміти, на скільки років дійсний його договір з містом, чи достатньо цього для повернення інвестицій. Ми розуміємо, що місто не може говорити тільки заборонами. Потрібно шукати баланс інтересів».

Наступна зустріч АЗРУ запланована на початок літа — презентація ходу реалізації пілотних проектів з реформування вулиць, які узгодженні з муніципалітетом в Дорожній карті на 2016 рік.