Главная События Підсумки конференції Outdoor3 у Черкасах
2 Декабря 2015

Підсумки конференції Outdoor3 у Черкасах

Источник: rada.cherkassy.ua

Досягти порозуміння між владою, бізнесом та громадою щодо налагодження позитивного діалогу в сфері зовнішньої реклами намагалися учасники першої міжнародної конференції «Outdoor3» у Черкасах. Нині в кожної з цих сторін власне, а інколи — кардинально протилежне, бачення розвитку рекламної галузі. Як результат, між ними виникають конфлікти, які лише гальмують реформування галузі.

— Ніхто не заперечує, що реклама це рушій торгівлі, а зовнішня реклама, як її різновид, — достатньо дієвий засіб для просування будь-якого продукту. Але, при цьому, ми не можемо дозволити собі перетворити місто в суцільний борд, — сказав, відкриваючи конференцію «Outdoor3», заступник міського голови Олександр Ільченко. — Нині перед нами лишаються відкритими чимало питань щодо взаємодії влади, бізнесу й громади з точки зору розміщення й поводження із зовнішньою рекламою. Приміром, що робити з тими конструкціями, які розміщені незаконно й за які кошти до бюджету не сплачуються. На жаль, досі ми не маємо дієвих механізмів для беззаперечного демонтажу таких конструкцій. Думаю, що в процесі обговорень нам вдасться знайти відповіді на подібні питання...

Так, на думку організаторів, ця конференція має стати своєрідним майданчиком для проведення тристоронньої дискусії й дозволить врахувати всі точки зору на рекламу. Зініційовали її проведення відділ реклами та дизайну міського середовища Черкаської міської ради. А втілити цей задум у життя їм допомагали Асоціація зовнішньої реклами України, організація «CEUREN», а також неурядові організації з Німеччини (зокрема, CIVIC — Institute for International Education, Ifa — Institut für Auslandsbeziehungen).

Серед запрошених учасників конференції були керівники рекламних підрозділів органів місцевого самоврядування, директори найбільших операторів зовнішньої реклами, профільні неурядові організації та бізнес-консультанти. За словами одного з організаторів заходу, начальника відділу реклами та дизайну міського середовища Андрія Поліщука, як правило, кожна з цих структур зустрічається у своєму колі і як наслідок — між ними виникають численні непорозуміння.

— У нас виникла ідея нарешті створити платформу, на базі якої могли б одночасно дискутувати представники бізнесу, влади та громадськості, а не як це часто буває, коли кожна з цих груп зустрічається окремо й кожен сам собі визначається, якою бачить рекламу на міських просторах, з відси й назва Outdoor3, — акцентував Андрій Поліщук.

Своїм баченням побудови конструктивного діалогу в сучасному рекламному ринку з ними ділилися керуючий директор CIVIC — інституту міжнародної освіти Олександр Бурка, співзасновник компанії «Eskada-M» Володимир Патіс, засновник архітектурної майстерні Дмитро Аранчій, радник з репутації національного оператора зовнішньої реклами Андрій Кашпур, виконавчий директор Асоціації зовнішньої реклами Оксана Поліщук, представник CIVIC — інституту міжнародної освіти, член Німецької академії міського та регіонального планування Хатумар Кристиан Дрост та, власне, начальник відділу дизайну та міського середовища Черкаської міської ради Андрій Поліщук.

Так, один зі спікерів, керуючий директор CIVIC — інституту міжнародної освіти Олександр Бурка, наголосив, що необхідно не просто залучати учасників до діалогу, а закликати до дії. Для того, щоб отримати гарний результат, вважає він, має бути налагоджена комунікація.

— Наш підхід полягає в тому, що люди повинні ще й щось робити, а не просто слухати. Брати участь у процесах міста, від найнижчого рівня. Їм до всього має бути діло. Всі мають чути всіх, — порадив він.

Наразі ж, на думку Андрія Поліщука, влада від представників рекламного бізнесу очікує наповнення місцевого бюджету, модерний дизайн та облаштування сучасних конструкції, які гармонійно б вписувалися в архітектуру міста, а ще — соціальну користь.

— Владі хотілося, щоб реклама, крім грошей та сучасних конструкцій, змогла дати місту й інший профіт, як приклад, не просто зупинки, а з безкоштовним вай-фаєм чи з туалетом, — каже Андрій Поліщук.

Натомість бізнес хоче стабільності й сподівається на те, що владці встановлять для них чіткі й прозорі правила гри на ринку.

— Стабільність для бізнесу — це те, що дозволяє йому інвестувати в подальший розвиток. Поки ж ситуація склалася таким чином, що міста готові приймати певні блага від рекламістів, але, на жаль, не завжди можуть бути послідовними, — поділився з колегами Андрій Сергійович. — Водночас, бізнес не готовий зробити все й одразу, як того подекуди хочуть від нього владці.

За словами фахівця, аби бізнес і влада могли врешті порозумітися, обидві сторони мають іти на поступки одне одному. А ще — влада не повинна диктувати бізнесу проекти в форматі «зверху — вниз»: за якого підприємці мають безапеляційно втілювати проекти влади. Відтак, між ними може виникнути довіра, яка й стане рушієм для розвитку рекламного ринку так, щоб усі сторони були задоволені.

Як відмічають, організатори позитивним, є певна консолідація учасників конференції наприкінці заходу. Так, представники влади та бізнесу дійшли на завершення «Outdoor3» дійшли згоди щодо подальших спільних дій щодо ініціювання змін до ЗУ «Про рекламу», що давно на часі. Подібні практичні результати, говорять про те, що головні мета конференції досягнута.