26 липня 2016 р. у прес-центрі ІА «ЛігаБізнесІнформ» відбувся круглий стіл «Дорожня карта модернізації візуального простору Києва: результати та перспективи». Учасниками заходу стали фахівці у сфері зовнішніх комунікацій, оператори ринку, представники міської влади та громадського сектору.
Круглий стіл став продовженням ініціатив галузі щодо реформування столичного ринку зовнішньої реклами. Навесні 2016 р. Асоціація запропонувала дорожню карту поліпшення візуального простору Києва, що, зокрема, включає план практичного реформування зовнішньої реклами в Києві.
Оксана Поліщук, голова Асоціації операторів зовнішньої реклами України, розпочинаючи дискусію відмітила, що впровадження схем дає місту і громадськості за короткий період часу впорядкування зовнішнього вигляду міста і зменшення кількості рекламних конструкцій.
«Мета у міста і бізнесу одна — впорядкування візуального образу нашої столиці, і бізнес уже здійснив ряд результативних кроків для її досягнення. Потрібно співпрацювати, а не боротися з ринком зовнішньої реклами. Оскільки це єдина зараз галузь в Києві, яка демонструє готовність до змін».
В липні учасники Асоціації реалізували пілотний проект оновлення зовнішньої реклами на Кловському узвозі та вулиці Мечникова. Результат реальних якісних змін — загальний обсяг рекламної площі на вказаних вулицях зменшився на 65%. Обсяг прямих інвестицій операторів реклами в покращення вигляду вулиць склав понад 4,5 млн грн.
Про досвід реалізації пілотного проекту на вулицях Кловській та Мечникова в рамках впровадження Дорожньої карти розповів Юрій Чаруха, директор компанії BigBoard Ukraine: «Проект Кловський-Мечникова — полігон, на якому бізнес і влада можуть протестувати механізми, які допоможуть сформувати сучасне європейське бізнес-середовище для галузі зовнішньої реклами. В даному пілотному проекті бізнес взяв в свої руки ініціативу реалізації і, враховуючи рекомендації і побажання влади, інвестував кошти, час і знання для досягнення необхідного результату. Ми розробили алгоритм, який забезпечив гармонійне реформування на пілотному проекті».
Окрім інвестицій у міське середовище зовнішня реклама, за словами експертів, є єдиним каналом комунікації для малого та середнього бізнесу, а отже стимулює розвиток вітчизняної економіки.
Олександр Діденко, директор «Октагон Аутдор» відзначив: «З відкритих джерел всім відомо, що зовнішня реклама в Україні — 800 млн грн, причому на Київ припадає 50% даних об’ємів. Як уже було зазначено, Київ отримує за рік близько 200 млн грн до бюджету — це безпосередньо кошти, які можуть спрямуватись на покращення інфраструктури міста. Зовнішня реклама являється єдиним каналом реклами, який забезпечує локальні бюджети системними надходженнями. Фактично, зовнішня реклама — це унікальне медіа, в якому кожен мешканець міста є партнером».
Представники влади відмітили готовність до співпраці з бізнесом та реформування міського простору, однак зазначили, що мають власні позиції, щодо ситуації.
Депутат Київради Андрій Задерейко, зокрема, зазначив, що і депутатській корпус, і профільна комісія Київради з питань транспорту, зв’язку та реклами приділяють багато уваги питанню діалогу бізнесу та виконавчих структур муніципалітету.
Наталія Гончарова, начальник відділу реклами Департаменту містобудування та архітектури КМДА, відмітила: «Ми, як муніципалітет, маємо своє бачення, яке сформоване на основі досвіду спілкування не лише с галуззю, але і з громадськістю. Від обмежень і норм, які ми зараз плануємо обрати для реформ, залежить подальша зміна в усьому місті. Наша мета — сформувати чіткі правила, які не дадуть можливості реалізовуватись корупційним схемам».
Відомий київський урбаніст Ігор Степанов зазначив, що всі озвучені проблеми щодо реформування зовнішньої реклами лежать на плечах влади і професіоналів, які розбираються в даних питаннях (архітектори та ін.).
«Було розроблено проект реформ зовнішньої реклами із залученням експертів. Навіть проводили консультації на проміжку Кловський-Мечникова з представниками ДАЇ щодо безпеки руху. Ми б просувались і надалі в розвитку даної програми, якби була певна послідовність в діях влади».
Представник громадського сектору Олександр Пліва акцентував увагу на одній із головних проблем, що стримує ефективні зміни. На думку головного експерта РПР-Київ, реформа — це законодавчо зумовлена зміна, яка, нажаль, у зовнішній рекламі жодним чином не відображена.
«Чи відбулася зміна законодавства за цей час? Ні. Про ситуацію з видачею дозволів у місті Києві всі знають. Про яку довіру з боку бізнесу і галузі до влади в рамках цієї ситуації може йти мова? Замість того, щоб встановити чіткі закони, нам пропонують прийняти певні правила».
На завершення зустрічі учасники погодились, що для прискорення позитивних змін в Києві перш за все необхідно зосередитись на конструктивних та практичних рішеннях, які можуть бути втілені в реальність найближчим часом.
Зокрема Оксана Поліщук зазначила: «Ми маємо чітку та зрозумілу дорожню карту дій. Ефективність якої наочно продемонстровано на проекті модернізації Кловського узвозу та вулиці Мечникова. Цей проект дозволить вже в цьому році модернізувати дев’ять ключових вулиць Києва. При тому, що наш підхід зберігає бюджетні кошти і прискорює процес модернізації. Переконана, що ці головні чинники знайдуть таку ж підтримку у чиновників муніципалітету, яку вони вже отримали і від експертів, і від громадськості».